وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم
سرخط خبرها

پیشرفت ۸۹ درصدی فاز ۲ تقاطع چهارسطحی «آزادگان» مشهد

  • کد خبر: ۹۵۲۳۳
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
پیشرفت ۸۹ درصدی فاز ۲ تقاطع چهارسطحی «آزادگان» مشهد
عملیات ساخت پل متصل کننده کنارگذر آزادراه مشهدچناران به بولوار آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی از پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی برخوردار است و این مرحله از تقاطع نیز به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ قرار است تقاطع آزادگان در میدان نمایشگاه سابق طی چند مرحله در اختیار شهروندان قرار گیرد. مرحله اول این تقاطع در روز ۱۴ فروردین امسال زیر بار ترافیکی رفت و پس از آن عملیات ساخت مرحله دوم این تقاطع نیز باسرعت ادامه یافت و اکنون عملیات ساخت پل متصل کننده کنارگذر آزادراه مشهدچناران به بولوار آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی از پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی برخوردار است و این مرحله از تقاطع نیز به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد.

در این زمینه معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه پس از بررسی وضعیت ترافیکی میدان نمایشگاه سابق، مدیریت شهری به این نتیجه رسید که در راستای کاهش ترافیک این میدان به ویژه در زمان برپایی نمایشگاه بین المللی و روز‌های پایانی هفته، ساخت تقاطعی به جای این میدان ضروری است، اظهار کرد: در مرداد سال ۱۳۹۸ عملیات ساخت تقاطع چهارسطحی آزادگان به‌عنوان نخستین تقاطع چهارسطحی شرق کشور در این منطقه از شهر مشهد آغاز شد.

سیدخلیل منبتی با تأکید بر اینکه به‌دلیل ضرورت بهره برداری سریع از پروژه با توجه به ترافیک‌های ایجادشده، عملیات ساخت این تقاطع به صورت چندمرحله‌ای به اجرا درآمد، تصریح کرد: با توجه به ضرورت حل مشکلات ترافیکی و تسهیل دسترسی برای شهروندان، عملیات ساخت زیرگذر این تقاطع با اهداف اتصال بولوار نمایشگاه و بولوار آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی، میدان هم‌سطح و دوربرگردان‌های آن و چپ‌گرد متصل‌کننده بزرگراه امام‌علی (ع) به بولوار نمایشگاه در مرحله اول کار قرار گرفت و این قسمت از پروژه در تاریخ ۱۴ فروردین امسال به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به ساخت دسترسی‌های این تقاطع به ویژه ساخت کنارگذر آزادراه مشهدچناران و اتصال تقاطع آزادگان به بولوار‌های سجادیه و صادقیه، افزود: با توجه به ایجاد این دسترسی به تقاطع، ساخت چپ گرد متصل کننده آزادراه مشهدچناران به بولوار آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی نیز در دستورکار قرار گرفت و اکنون این چپ گرد از پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی برخوردار است و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

منبتی درباره مشخصات فنی این چپ گرد و اقدامات انجام شده در آن گفت: طول این چپ گرد ۹۶۰ متر است و در سطح مثبت دو تقاطع چهارسطحی آزادگان قرار دارد؛ در این چپ گرد، ۲۵۸ قطعه سگمنت استفاده می‌شود؛ ۲۵۴ قطعه سگمنت نصب شده و فقط چهار قطعه باقی مانده است که در چند روز آینده این قطعات نیز نصب می‌شود.

وی ادامه داد: قطعات بتنی سگمنت به‌وسیله استرند‌های فلزی (مفتول‌های تأییدشده) به هم نصب شده است و پس از تکمیل عملیات نصب سگمنت، مراحل بعدی تکمیل این چپ گرد مانند بتن ریزی و آسفالت ۱۰ سانتی متری آن انجام می‌شود.

معاون عمران حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: با تکمیل این پل درعمل بخش مهمی از فرایند بهره برداری از تقاطع آزادگان محقق می‌شود و پس از آن عملیات ساخت پل متصل کننده آزادراه مشهدچناران به بزرگراه امام‌علی (ع) به‌عنوان مسیر ورودی شهر مشهد از سمت شمال به‌عنوان مرحله سوم پروژه ادامه خواهد یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->